Nieco informacji na temat witaminy B5

Witamina B5 jest również znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i znajduje się w wszelkim typu żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, żeby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z tego powodu w prawdy nie ma zalecanej dziennej ilości, jaką mogliby podać pracownicy służby zdrowia, bowiem każdy otrzymuje dużo niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Wszelako nawet jeżeli nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie znaczy to, że witamina B5 nie jest konieczna dla zdrowego ciała a umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest konieczna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest odpowiedzialna za pobieranie tłuszczów i węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można odnaleźć w niemal każdym pożywieniu, czy to zwierzęcym, czy roślinnym. Oczywiście są źródła witaminy B5, jakie są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej bardzo niż wystarczającą. Żywność o najwyższej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko oraz produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, iż witamina B5 jest tracona, jak ziarna są mielone na mąkę i zazwyczaj nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najlepsza w zestawieniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest integralną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich jest wytwarzanie energii ze spożywanej żywności oraz jest to znane jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest również niezbędna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-pach-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest także uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to głównie z faktu, że w stanach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, a te wymagają witaminy B5. Istnieje multum teorii na temat korzyści płynących z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, albowiem prawdopodobnie spożywają znacznie więcej niż jest to potrzebne. Spożywanie zbyt dużej ilości witaminy B5 nie ma żadnych negatywnych skutków.

One Reply to “Nieco informacji na temat witaminy B5”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *