Zalety dropshippingu

Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze witryny internetowej e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
W chwili złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W dropshippingu detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktu, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiada za logistykę dostawca. Ten model działania daje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skupić się tylko na sprzedaży.

Dla sprzedawcy , zwłaszcza jeśli jest on przedsiębiorcą, który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy pomijać. W dropshippingu, nie musisz inwestować olbrzymiego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niedużą sumą pieniędzy, co jest wspaniałym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie istnieje ryzyko posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Znakomita jest także możliwość posiadania bogatego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku prowadzenia działalności. Jest to wielka atrakcja dla młodej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *